Chakulas LCHF

Den goda vägen till viktnedgång

Lax

Posted by chakula på 25 februari 2009

Mycket sen frukost: Tre kokta ägg med rejäl klick smör och en kokt wienerkorv

Fika: En kopp te med grädde

senapslax

Middag: Lax på purjolöksbädd med senapskryddat creme fraichetäcke, broccoli

Kvällsmat: Några skivor vardera av emmenthaler och guldsalami, en avocado med majonnäs.

Nöjd.

2 svar to “Lax”

  1. odezza said

    Ojoj, du får bli mitt dygdemönster, tror jag… min dag började bra med 2 löskokta med smör, och en balja kaffe med smör och grädde, sedan blev det sämre…

    Vid fem-tiden kom jag på att jag hade tinat kycklinglever, för att göra kycklinglevermousse, så det satte jag igång med, och frös in. Tror du att jag petade i mig någon mat när jag höll på? Icke…

    Vid 11-tiden insåg jag att jag bara hade ätit frukost, då tog jag fram köttfärssås jag hade i kylskåpet. Kom på att jag inte orkade värma den, den var ju faktiskt lika god, om inte godare, kall… 😉

    Det här skriver jag bara för att understryka att du håller på med något bra! Till skillnad mot mig, alltså. Kram! 😀

  2. chakulaslchf said

    odezza: Ofta önskar jag att jag var mer som du. Att jag helt enkelt inte blev så hungrig. Men det är ingen risk. Jag är en jättehungrig typ, och att jag skulle glömma bort att äta finns inte. 😉
    Men nu är det som det är, och på nåt sätt är det nog bra med en viss regelbundenhet, som du säger.
    Kram!

Sorry, the comment form is closed at this time.