Chakulas LCHF

Den goda vägen till viktnedgång

På banan igen

Posted by chakula på 05 maj 2009

kotlett5 Frukost: Tre kokta ägg med smör

Lunch: Tre skivor kotlettrad med sallad och fetaost

Middag: Favorit i repris från lunchen, det var så gott! Fast jag la till mitt Café de Paris-smör

En kopp te med grädde och kokosfett

1738 kcal: 144 g fett (74,5E%), 103 g prot (23,5 E%), 8 g kolh (2 E%)

Tack för ert peppande! Det har verkligen hjälpt att inte sticka huvudet i sanden och gömma undan sitt dumma beteende den här gången, utan vara öppen med det. Idag hade jag bestämt att det fick vara nog med svullandet, och det har gått jättebra. Jag åt precis det jag längtade efter, nämligen rent kött utan gräddsås och jox. Det här skulle jag kunna äta varje dag tror jag. Vilken skillnad på känslan i kroppen! Underbart.

Det blev ingen viktrapport i morse, men jag har gått upp nästan tre kilo på fyra dagar. Och det är inte hormonbetingad svullnad! Jag ska inte gå in på vad jag tryckte i mig, men det var inget som min mage uppskattade kan jag berätta.

Jag hoppas det dröjer tills jag faller till föga för suget så som denna gången. Det kan inte rekommenderas…

8 svar till “På banan igen”

  1. Men nog är det märkligt att det går såååå himla fort att gå upp……och så himla sakta att gå ner! Kul att du är på banan igen!

  2. Garlica said

    Bra jobbat!!!

  3. Cicci said

    Hal bana bara 😉 Bra att du är igång igen 🙂

  4. Suckan said

    Hej!
    Har hittat hit från diverse LCHF ställen och bloggar 🙂

    Gillar din blogg skarpt och har läst massor!
    Är helt facinerad över dina maträtter, så otroligt varierat och snygga tallriksbilder!!

    Har du något bra nybörjartips till en som vill börja (mig då)?

    Mvh
    Suckan

    • chakula said

      Hej Suckan! Välkommen hit. Roligt att du trivs.

      Har du läst på andra forum och bloggar så vet du säkert vad det handlar om, annars är det det viktigaste när man kör igång – att man vet vad man gör och vad man kan förvänta sig. Omställningsbesvär t ex.

      Annars finns det två sätt: Långsam nedtrappning eller rivstart. Själv är jag en rivstartsmänniska, har inte tålamod till nåt annat. Då kan man också uppleva större obehag när kroppen ställer om till fettdrift, men å andra sidan är det där individuellt och går ju dessutom fortare över än om man minskar på kolh successivt.

      Ta bort margarin är det första, om man äter sånt. Sen synligt socker, spannmål och potatis/ris/pasta. Satsa på kött/fisk/ägg, grönsaker och sås/aromsmör. Bara du kan hitta den nivå som passar dig.

      Lycka till!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggare gillar detta: