Chakulas LCHF

Den goda vägen till viktnedgång

Pangtomat

Posted by chakula på 27 april 2009

pangtomatEller tomatpang kanske?

Jag tog 800 g pangasius (fyra stora filéer) och la i en form. Klickade ut 100 g smör lite ojämnt fördelat. Sen blandade jag tre dl grädde med gräslök, franska örter (skulle tagit dill också om jag haft), lökpulver, salt och peppar och ca 50 g tomatpuré. Hällde blandningen över fisken och ställde in i ugnen, ca 45 min på 200 grader.

Nästa gång ska jag ta 50/50 av grädde och creme fraiche, det här blev gott men lite väl rinnigt. En broccoligratäng skulle kunna funka till för att suga upp vätskan. Själv sörplade jag i mig det sista – inget får förfaras! 😉

Frukost: Två kokta ägg med smör

Lunch: Pangasius med tomatgräddsås och harry

Kvällsmat: Fläskpannkaka

Två koppar te med grädde och kokosfett

1714 kcal: 154 g fett (81,5 %), 76 g prot (18%), 3 g kol (0,5%)

3 svar till “Pangtomat”

  1. Anna said

    Pangasius är en firre jag gillar och receptet låter supergott, precis i min smak!

  2. Jag har inte vågat prova Pangasius…men det ska ske snart..har hört många som tycker den är bra.

  3. Jag är väldigt förtjust i pangasius. Den är vit och fin och nu när man inte längre kan äta torsk är den ett bra alternativ. Den håller också för hantering, går inte sönder så lätt.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggare gillar detta: